Activitatea de relații publice reprezintă o formă de promovare credibilă, informațiile furnizate fiind considerate mai veridice decât cele oferite în reclame.

Relațiile publice sunt importante și în scopul de a limita potențiale atacuri din partea concurenților sau de orice altă natură.

Public relation se pot manifesta și cu prilejul desfășurării unor congrese, simpozioane, reuniuni internaționale în cadrul cărora, pe lângă evocarea și transmiterea unor informații cu privire la întreprindere și produsele sale, se urmăresc și contactele între specialiștii din sectoarele de producție și comercializare, reprezentanții presei etc.

În general, trebuie să distingem, pe de o parte, între relațiile publice ca disciplină științifică și activitatea de relații publice ca aplicație practică. Dacă prima componentă are un caracter teoretic, a doua are un caracter aplicativ, fiind fundamentată prin prima.

Distribuția și promovarea sigură. Odată strânși banii necesari și creat produsul final, intrarea lui pe piață se face printr-o strategie de marketing pornită de la 0. În cazul crowdfunding-ului abordarea se schimbă, deoarece există deja un public format în jurul produsului, datorită rețelei sociale și a investitorilor în număr mare din spatele lui. Astfel se beneficiază de o promovare mouth-to-mouth de primă mână în care este implicat interesul personal al investitorilor. Era o viziune utopică, o parte din ea chiar s- a împlinit: în marketing, divertisment, mass- media, în organizarea politică, în crowdfunding și crowdsourcing, schimbările au fost dramatice.

Au fost lansate o serie de inițiative pentru a asigura IMM-urilor surse de finanțare nebancare, inclusiv accesul la fonduri de capital de risc, utilizarea finanțării activelor (2), finanțarea lanțului de aprovizionare și finanțarea colectivă.

În paralel, s-au înregistrat creșteri pe piețele cu tradiție, precum titlurile garante prin active sau finanțarea lanțului de aprovizionare (supply-chain finance), precum și inovații financiare care utilizează tehnologia și internetul, de exemplu prin finanțarea participativă (crowdfunding).

O agentie de public relation, poate veni in sprijinul oricui. Cel care doreste organizare de evenimente, va putea apela cu incredere la o institutie de valoare. Uneori  experiența se regăsește în contactele cu jurnaliștii, atât din televiziunile centrale și locale cât și cu cei din presa scrisă. Tot astfel de institutii sunt specializate in formularea de comunicate de presa, de informare a publicului larg.

Organizarea de evenimente constă în procesul de organizare a unui festival, congres, conferință, ceremonie, competiție, expoziție sau petrecere.

Un comunicat de presă (în engleză news release, media release, press release sau press statement) este o comunicare scrisă sau înregistrată, care se adresează membrilor comunității de jurnaliști de știri cu scopul declarat de a anunța că anumite informații au valoare de știri.

În mod curent comunicate de presă sunt transmise prin poștă, fax, telefon sau e-mail la editorii ziarelor, revistelor, stațiilor de radio și televiziune, respectiv rețelelor de radio și televiziune. Pentru a distribui un comunicat de presă sunt folosite serviciile comerciale de distribuire a difuzărilor știrilor.

De asemenea, in era digitala au aparut si o serie de site-uri de comunicate de presa, care ajuta la distribuirea online a mesajului. Acestea contribuie la o diseminare mai rapida si pe scara larga, deoarece la acestea au acces atat jurnalisti (care pot prelua mesajul ca subiect de stire), cat si companii sau utilizatori simpli.

In mediul online, comunicatele nu ajuta doar la comunicarea mesajului, ci si la optimizarea pe motoarele de cautare (SEO).

De Dorin